KiNi DiA AKAN PERGi

salam ^^

hai readers ! meet me again ! HAHAH ! mengadaap laa kau belog haku ni lagi sampai tekeluar nasi lemak 50sen yang kaau makan tengahari tadi !

oke, tengok tajuuk tuu . menimbulkan tanda tanya taak ? silaa jawab YA kalau tamahuu ikaan sadin masuuk dalam badan korang ikuut hiduung .

[ yaa, penggunaan ayaat saya agak kejaam . haraap maap ]

sapa yang na pergi ni ? aww ~ menjadi satu tandatanyaa pulaa kan ?
[ jahaad tau akuu ]

kemungkinan besar, akuu akan kehilangan lagi sorang ahli keluargaa aku .
[ perrhh ! sedeyy sseyh na ceritaa pasal ni . sobb sobb ]

mulaamulaa . . . 

shahazwan a.k.a sha

dia yang paling memulaa sekali 'pergi meninggalkan kami sendiriii ~' [ cewaah ! ]
tapi tape, sebab akuu tengok dia bahagia jee tanpa akuu . tettt !
tengok dalam gambaa tu puun da tahuu kan ? melihat dia tersenyuum dah cukup buad akuu pun tersenyuum . lagi satuu, kekawaan dia cecantik dan hehenseem belakaa . ta macam _______ ni haa yang jauhh makan dari kenyaang !
[ ta mahuuu mengakuu diri sendiri ! ceeiit ! ]

ya Allah, lupaa na bagitahuu yang mana satuu sha . dia yang pakai bajuu putih . bukaan yang pakai shawl kepink-pink tuu . hape korang ingat nama dia sha , dia tuu perempuaan ? maap laa der . zaman daa moden . ikan puun dah tinggal daam tin . kan? kan? sha puun dah makin kachak sekaraang . fuui, tegugaat mata den nengook nyoo haa !

sha kini study di KPTM Cheras dan sedaang belajaa Diploma in TESOL/TESL 
[ sumber : FB beliaau ]
*TESOL may refer to:

The acronym "Teaching English to Speakers of Other Languages", used in English as a Foreign or Second Language (EFL/ESL)

[ sumber : pacik google sertaa abang wikipedia ]

kemudiaan . . .

ummi afiqah a.k.a ummi

kemudian 'kauu pergiii ~ pergiii ~' ummi . haissh, sampai hati meninggalkan kami terkontang kanting di UTM ini tanpaa kasih sayang yang sempurnaa . tapi tape jugaak, sebab dia nampak sedang menjalani detik2 bahagia dia bersama keluargaa barunyaa . tengook laa gambaa atas tuu . bahagia kan mukaa dia tanpa ada kami disisi nyaa [ hambooi ayaat macam na makan penampoo ikaan sepaat masak kunyiit ]

haissh ! akuu ni selalu jee lupaa na bagitau yang mana satuu insan yang akuu maksudkan. al-makluum laa, akuu ni makan ber-ulam kan semut . tuu yang cepaat lupaa . oke, ummi yang pakai bajuu wane meraah tuu . jangaan korang ingaat yang ta pakai tuduung tuu ! memang tak lamaa makan kaki cap untaa padang indonesia laa jawabnyaa andaanda sekalian ni !

dia kini study di Nilam College dalam bidang nursing .
[ sumber : FB nyaa ]

mengikuuti merekaa kemudian . . .


farah a.k.a cik fana

kali ni, akuu dah ingaat . mari sini akuu bagitahuu mana CF nii . dia yang tuu . HEHE . yang manakah ? yang pakai bajuu jubaah KOT wane unguu tuu . comel kan . sumpaah i rinduu gilaa dekaat u tahuu . i tunggu u contact i sampai dah kering ikaan sadin yang ibuu i suruhh tengok kan tuu . berubaah warna sekali taau . melepas i na makan ikan sadin tuu . [ ehh! melaluut sudaa ]

CF jugaa nampak bahagia kan . kawan dia siap buad tuguu chintaa lagi tuu ! haish, jeless u i tengokk . kalau CF ni memang akuu yakin bahawasanyaa dia sangat bahagia di sana . [hambooi ! macaam dah mati pulaak . kejaam seyy ayat akuu ! ] maapmaap . maksud akuu kat tempaat dia sekarang . ta kesaah laa dia dekat mana . kat bilik kaa . dekaat toilet kaa . dekaat depan pinggan sambil makan timun cecah budu kaa . kan? kan?

CF kini belajaa di UiTM Alor Gajah Melaka . She studied Diploma in Banking . wuu! senang laa kalau CF daa keje nanti kat bank, mintaak dia je yang tolong songlaap duit bank kasi akuu . teettt ! [ jahaat nyaa aku ni ! ] alaah, i guraau je you ~
[ sumber : FB dia jugaa ]

ingin menyusuul . . .

amalia a.k.a alia

yang ini jangan ditanyaa laa yang mana satuu . memang akuu sebaat muluut korang dengan sambal petai ! dah sasah mukaa dia jee yang terpangpang kaat depaan tuu . gamba ni masa kiteorang ada seminar dekat Concort KLIA . takan penaah lupaa kenangaan kitaa kat sini .

Hmm, jangan kau penah na tanyaa akuu kenapa dia na pergi . sebab akuu hanyaa insan biasa yang makan megi di tepian laptop sambil menataap mukaa buku . dah hati dia na pergi tinggal kan family dia dekat UTM ni . mungkin sebab dia dah sedaar yang family dia di UTM ni bukan kekal selamanyaa . tapi tahukah anda alia, pertalian antara kitaa semuaa akan kekal selamaanyaa ?! 

Hmm, na halang puun ta gunaa . dah kehendaak hati dia . so, kami relakan sajaa walaupuun terpaksa .

ehh ! korang adaa tepikir taa satu soalan yang penting ? mesti tak kaan ?
korang lupaa nak tanyaa 'dia na pergi sebab apaa ?'

akuu tanyaa, akuu yang jawaab . tape . dah biasa sangatt perkara macam ni terjadi . dia na pergi sebab dia dapat tawaraan keje . dia mohon SPA8 hari tuu . da macam2 temudugaa dia pegi . akhirnyaa, yang kali ni melekaat di hati juri untuk ambil dia pergi dari kami . Duuuhh ! macaam puisi dah ayaat akuu .

maap ! gambaa ni agak tamak halobaa !

tuu laa hasil semakan keputusan temu dugaa dia . hanguus hati akuu macam teluur dadar masak masammasam manis taau bilaa baca 'TAHNIAH !'  tuu . tapi alia, ieman tetap gembiraa kalau alia gembiraa walaupuun hati iman daah ta sedaap lagi macaam ice cream oreo mcFlurry cap mcD tuu sebab hati ieman dah hanguus . sobb sobb . nanti kawen jangan lupaa jempuut . kami boleh jadi pengapit . kami sanggup kipaas alia gunaa layout kami yang dah di REJECT tuu .

ps terakhir | nanti jadi laa JPJ ieman time amek lesen , cepaat sikit pass . saman tuu boleh DELATE jee dalam sistem . kan ? demi kawaan sejati andaa ni apaa salah kaan ? kan ?

sebagai suapan terakhir buad andaa alia , terimaa laah gegambar yang akaan memberaat kan lagi hati andaa untuk pergi meninggalkan kami . . . 
[ menangis jikaa perluu ]







andaa akan tetap kami kenang kerana andaa adalah KELUARGA kamii .

semogaa berjaya dengan apa yang anda ingin kejari oke . jangan penah menyesal dengan apa yang anda lakukan sekarang kerana rezeki tuhan dimanamana . ieman bangga dapat kenal dengan alia yang hebaad bagaikan ikan duguung masak lomak cili padi + hiasan cili di atass nyaa . 

sekian sajaa entry sayaa kali ini . maap kerana entry ni togel bagaikan togee yang tidak mempunyai sisik untuuk men-cover tubuuhnya yang putih gebuu ituu .

sayaa sangat2 sedeyy pabilaa menulis entry ini . jadi, saya selaku penulis belog ini satu2 nyaa mengambil keputusan untuk tidak menampakkan ia nyaa ceria keranaa nanti nampak sangat yang sayaa gembiraa bagaikan main bungaa api dengan pemergian merekaa . 

| diharaap selepas ini tiada lagi yang pergi |
*sesape warga planner yang dah pasang niat tuu baik lupakan hasraat anda ! kalaau tak saya dengan relaa hatinyaa akaan menampoo diri andaa dengan bantuuan ikann tongkol masak kicaap besertaa ikan pari bakaar cecah sambal asaam !

sekian, wabilahitaufiq walhidayaah . asalammualaikuum ^^








dari saia :

5 comments:

❤ zulaika nasir ❤ said...

sedihhh :(

shah_suju said...

sob...psttt shah bkn org terawal k yg kuar...ummi afiqah dulu lahh..walaupapepon..kte tetap satu keluarga~ingt...jgn lupakn shah...shah nk sgt kte kluar sama2 satu ari nnti..!!

| iEMAN said...

@ryqa | menangis laa . tapi dia tetap na pegi .

@shah | opss! maap . [ diam2 yaa ] Insyaalaah, we will hang out together one day .

shah_suju said...

insyaallah..by the way, skunk busy la ni kn??

iEMAN said...

sekarang busy sebab exam . hmm, bila laah kita dapat lepak sesama kan ? nak makan cup cake sha !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...