AKU SURUH KAU SENYUM JE KOT !

salam ^^

hai readers . dont feel very well laa~ sebab tadi ada something bad happend to me . oww! sedeyy nya bila di ingat kembali . tapi, semuanya dah kembali normal sekarang . alhamdulillah .

korang da baca kan tajuk entry tuu . ada nampak macam kena marah tak ?
[ cakap yaa kalau ta mahuu tinggal dalam tin macam sadin ]

tadi kan aku bersedeyy . masa tuu tengah ber-text dengan puan ibu dan cik alip . ngan puan ibu ngadu pasal study + exam . ngan cik alip ngaduu pasal kes sedeyy tuu  . 
[ mengadaa kan akuu ! ]

pastu ada laa kawan akuu ni tetiba je hantaa masej kat aku .
[ tetiba je oke ! tekejut i tauu ! ]

kau oke tak ? aku dapat rasa kau macam tak tenang je . baik kau bagitau aku !

dengan mata yang tekebilkebil . makin mencuraah di ladang gandum laa air mata akuu . sampai buad superman atas katil . terus balass masej dia .

wuu~ aku tengah sedih . sampai brrr badan akuu . 
[ brrr = meng-gigil ]

sumpah . akuu sampai gigil-gigil sedeyy . tade makna nyaa sedeyy sampai bahuu berenjut ni . old school ! HAHA ! kejaam seyy ayat akuu . tapi, tadi ada laa jugak sampai tersedu-sedu nangis nye haa . ta lama pastu dia reply balik .

laa . sapa buat kau sampai macam ni ? alip hee ?! dah2, jangan nangis . kau tu mana bole nangis bebanyak nanti ada MATI ta cukup oksigen . cuba kau senyum . nanti hilang nangis kau tuu .

kejaam ! yang kau pegi CAPS-LOCK-ON pekataan MATI tuu apahal sengaal ! time2 akuu tengah sedeyy macam nilaa dia na sebuut pasal mati . makin laa begenang di lautan ombaak tangisan akuu . dengan gigil-gigil aku reply lagi .

agak2 laa ayaat tu . macam na sangat je aku mati . derr~ aku mana bole senyum time2 tengah sedeyy ni . ta bole pikir kee ?

akuu memang susah nak senyum kalau nangis . sebab gigil-gigil lagi . mana bole na senyum derr~ aku lebih pentingkan air mataa aku daripada senyuum time tuu . pastu dia replay lagi .

AKU SURUH KAU SENYUM JE KOT ! bukan nya aku suruh kau telan bola golf pon ! senyum ! kalau kau ta senyum, pagi esok mesti heroot mulut kau !

korang tengok tuu . makin bederai air mata akuu . kena maraah an ! ta memasal . ta bole jadi ni, aku balas balik !

wak'alooh ! jangan laa na memarah . kau suka betul doa aku teteruk tau ! benci ar macam ni . makin tangisan dalam pepisahan ada laa kau buad akuu .

sebena nyaa time tuu dah reda sikit . dah tade modal dah air mata aku na keluar . yelaa kan, aku ni kurang minum air . so, mata akuu talehh produce air mata bebanyaak . kasihan kan akuu . ehh, dia balas lagi !

aku bukan na marah kau . aku nak kau ta MATI awal je . dah, senyumm cepat . kau kawan aku dunia akhirat tau . mawe aku pun setuju ngan aku . padan muka kau tak boleh na lawan .

sengal kau ! kau tulis mati tu besobeso lagi ?! watepak lahh kau ! pastu menunjuk mawe kau lagi sokong kau . lagi panas macam ni . tau laa mawe kau sebelah rumah je !

per-text-an kami selepas ituu tade kena mengena dengan entry ini 

ntah macam mana, lelama aku terberenti nangis macam tuu je dan terus ter-SENYUM tanpa henti . siol betuul . dah macam orang gilaa dah . ta lama kemudian, aku pun dating ngan pacik google . na tahu laa kan cerita pasal sangkut paut senyum + menagis ni kann .

so, ni ada beberapa fakta tentang senyuum :

Senyuman juga mampu merendahkan tekanan darah, menambah kemasukan oksigen dalam darah dan ini secara tidak langsung merangsang proses penyembuhan.

Senyum mampu menjadi penawar pada penyakit rohani yang kronik.

 senyuman bukan sahaja berupayamenceriakan hidup anda tetapi memberi banyak kebaikan kepada kesihatan.

Apabila kita tersenyum, badan turut 'tersenyum' dan menganggap kita gembira. Kajian menunjukkan senyuman memperlahankan aliran darah yang melalui sinus ke otak.

apabila kita tersenyum, kita hanya menggunakan 17 otot muka berbanding 43 ketika mengerutkan dahi.

untuk maklumat lebih lanjut KLIK sini tau !

so, senyumm ! ta perlu kata apaapa .


creadit to my seniors for this video ! they're very awesome seniors laa i tell you !

so, JUST SMILE semua . sedekaah tuu !

U SMILE, I SMILE
[ bak kata justin bieber ]

selamat malam . papai .


dari saia :

2 comments:

Oppa Kudin Nz said...

senyum wokey :)

Unknown said...

Senyum2lah selalu. mudah. senang dibuat. dapat pahala lagi. serta dapat menghilangkan tension/stress. Dont sad sad alright, my junior :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...