Holiday di HKL . Best taa ?

salam ^^

hai readers ! maap laa sebab da lama ta menge-post entry . sedang menikmati keindahan cuti di rumaah . dah nama pun cuti, so cuti laa dari semua FB + BELOG + seangkatan dengannyaa .

oke, kembali kepada tajuk kitaa [ waah ! da macam berita tv3 pulaak kauu ] sebena nyaa holiday ni dah lama dah . bapeharibulan APRIL yang lepas . tapi bapeharibulan MAY yang mendatang ni baru aku na ceritaa ?! ahh lantaak . saje na share ceritaa kan . kata sharing is caring [ puuihh ! ]

yang pastinyaa, aku holiday setart hari ahad sampai hari rabu petang . perhh ! seksaa der . sebab sakit gigi je KOT ! [ tipuu! ] okeoke, sakit gigi tuu penyebab je . penyebab kepada hapaa ? kepada PENGSAN . disebab kan aku pengsan hari ahad, so tade laa ambulans na datang hambek akuu bawak pegi klinik .

jadi, kekawan aku beserta KB dan yang lain dengan pantasnyaa menelepon felofelo yang berkenaan beserta ayah kami di KSS ini iaitu CiK NORAIMI . tapi tade sesape yang angkat [ kuchiwaa hati kuu ] so, tepaksa laa mereka menggunakan jalan lain . iaituu PAGAD ! hape kau ingat pagad ni jaga bangunan je kee ? tidak derr~

akuu ta tahu laa hape yang pagad tuu buad kan . ta lama lepas tuu datang laa penyelamat bangsa iaitu ambulans JPAM . da 2kali akuu naik ambulans ni . sem1 1kali, sem2 1kali . wee~ setiap sem na naik ambulans ni laa . bole taa ? HEHEH . ambulans ni laa yang bawak akuu pegi tempat percutian akuu selama 3hari 2malam tuu . seronok derr naik ambulans~ na try? jom lepak ngan akuu sampai aku pengsan . HAHAH !

sesampai je kat HKL, mereka buad hapa ntah kat akuu sampai laa aku kena masuk dekat wad merah . usshh ! kira da KRITIKAL laa ni . naseb baik laa ta mati lagi kan . tobaat puun belum lagi aku ni haa . tapi akuu tetap tabangun jugaak . sampai laa nesnes kat situ cucuk jaruum kat tangan akuu . bukan injection tuu . cucuk jaruum untuk masuk air . jangan salah pahaam di situu . aku ta ingat pulaak diorang panggil hapa cecucuk jaruum kat tangan orang ni . 

[ akuu memang akan tebangun dari pengsan kalau kena cucuk dengan jaruum masuk air tuu ] nesnes kat situ cucuk DUA jarum . 1 dekat dengan pegelangan tangan belah kiri . 1 lagi dekat tangan belah kanan yang dekat tempat yang selalu amek daraah tuu . ta sakit puun . BETUL yang ni aku TATIPUU puun .

na tunjuk gambaa tapi gamba tuu pada kawan pulaak . maap .

yang paling best ! bebangun je dari pengsan teruus nampak pagad . hemsemm . betul ta tipuu . korean look . korang ada rasa na ushaa ? datang laa UTM SEMARAK . ahaakkss !

sambung ceritaa, lepas sedaa je dari pengsan, nesnes ni tukaa kan baju akuu kepada baju wana hijaau ! hijauu tuu ta cantik . macam banduan . ta sukaa =..=''

pastu datang laa dokter ni . ta hensem puun macam pagad utm . ada sesi soal jawab . tapi aku ta kelua an sore puun . men angguk2 geleng2 jee . soalan yang paling akuu blerr 
''awak ada kemungkinan menganduung ?''
soalan STPM mana laa dokter ni amek pegi tanya kat akuu . haish! aku ni dalaa ta belaja form6 . tanya laa soalan UPSR kee, PMR kee, SPM poon tape . akuu pun dengan laju nyaa geleng .

dari wad merah, aku kena pindah ke wad kuning . wad pemerhatian . masa ni akuu punya laa takut . kau bayang kan laa . semua katil tade penghuni . akuu je pesakit kat dalam tuu . baring je laa yang aku mampuu . pastuu, ehhehh ! myfriend and KB laa ! penat laa aku mengais tangan suruh diaorang datang . dokter tuu pun dengan selambaa cakap kuadkuad dari kuanter . DIA KENA TAHAN WAD . perhh ! macam kena sentap jatung akuu . dalaa dokter tuu ta kasi mereka tuu jumpa akuu . na nangiss !

ta sampai 2minit kekawan aku kelua, ada pacik ni kena masuk kat wad tuu . dia lepak kat sebelah katil akuu . akuu ta kesah laa kan . tapi yang aku kesah, anakberanak dia bole pulaa dok tunggu pacik tuu dalam wad . lagi akuu kesah bilaa anakberanak dia tuu tengok jee aku . hape pelik sangat kee tengok akuu ni haa ?! saje je na buad akuu takot . akuu pun tarik selimuut sampai tutup kepalaa . buad2 laa anakberanak dia serang akuu jadi makan malam ke kaan . tak ke nayaa .

naseb baik laa ada untie india ni datang . dia nes . bawak akuu jejalan . [ jejalan pala hotaak akuu ] dia bawak akuu pegi masuk wad . akuu  ikut jelaa . naik WILCHAA . seronook ! na ikuut ? maap, da telepaas .

tingkat5 , wad23 , katil no8

cantik kaan no ni ? HEE~ ada kena mengenaa dengan akuu . tamau ceritaa dekat sini . sebab kita cerita pasal holiday, bukan pasal no .

1st macik yang tego aku masa dalam wad, macik ayam belanda . sebab mukaa dia macam ayam belanda . lebih tepat lagi macam penguin man dalam cerita batman tuu .

  
macam ni laa muka macik tuu .

pengalam 1st night kat situu ? sumpaah menakut kaan
kena tegur dengan kemba penguin man .
untie turkey bising sampai pagi butaa .
untie sebelah katil jatuh katil .
kena masuk air .

yang seronok nyaa, alia jumpa aku jugaak akhirnyaa . wee~ talaa takut sangat akuu kat situu .

aku rasa da panjang sangat ni akuu tulis . meh sini akuu bagi kau usha gambaa aku dekat sana . last day aku kat sana . seronok kot na balik !

nampak tuu nama akuu kat no8

tumbesaran yang sempurna 

ain + farha datang melawat

ada ibuu + farhaa + ain

senior tesayaang datang . 

ada kapika + ka'yaa 

bole ta kalau aku na sekian kan entry ni ? bole laa .

oke . sekian . papai .

jahaad betul aku . macam tuu je an na sekian an entry . 
oke, sebelum entry ni di-sekian an secara rasmi , aku na minta something .

bole ta doa an akuu sehat ? 
this 6th JUNE  aku kena scan jantung . so, meminta jasa baik para readers mendoa kan akuu sehat + selamat nanti . 10th of MAY ni pun kena pegi HKL lagi . haish, HKL tuu da macam rumah akuu pulaa . 

terima kasih atas doa anda . tuhan je yang mampu membalas nyaa .

so . sekian . papai 

Super cute onion



dari saia :

2 comments:

Khairul Fitri said...

InsyaAllah Akn Sembuh (^_^)

| CiK TEHA said...

amin .
terima kasih yaa ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...