| Masak Memasak , Masaklah Kau !

salam ! 

hai semuaa ! gilaa ah rinduu kat korang . maap laa ya sebab dah agak lama ta meng-UPDATE ini belog . sibuuk laa katakan ! 
Yoyo

oke, aku malas naa panjangkan mukadimah entry kali ni . so, kitaa terus ke tajuuk kita .

hari ni aku na ajaar korang memasak . weee~ 1st time oke na ajar korang memasak .

emm, hape yang aku na ajar korang masak hape ek kali ni ? HAAA ~ di sebabkan akuu SEDANG buad final project studio . so, akuu dah buad keputusan na ajar korang masak LAYOUT !

korang puun da tahu kan hape kebenda layout tuu kan . So, jangan laa kita membuang masa lagi yaa . masa ituu kan usia . HAHAH ! yang penting, aku mudaa lagi .
Yoyo

oke . na masak layout ni bukaan nya susah sangat puun . korang ikuut je arahaan aku oke . selamat membaca + selamat mencubaa . [ pecah laa otak kau lepas ni ]

Yoyo
bahan PALiNG UTAMA :

diri kau sendiri laa ! 
[ hape kau ingat ada orang yang na tolong buad kan untuk kau kee ?! ]

Yoyo
bahan-bahan utama :

500g pensil 2B [ 2B tahuu ! ]

beberapa keping pemadaam aneka rasa

sebatang scale-ruler [ mesti ada scale 1:2500 ]
2 keping set square 

10g artline [ unipen puun oke ]

5m selotape [ masking tape lagi baguus ]

pelan [ tade ta jadi masakan kau ]

sekangkang pelan kunci 

secebis pelan lokasi

1kg pewarna penambah selera

Yoyo
bahan-bahan tambahan :

sekelumit kertas [ lagi keras lagi baguus ]

2 kampit nesvita original

sebiji handpone [ jenama ta kesah ]

sebiji laptop ! [ ta kesaah apa2 jenama ]



* * * * * * * * * * 
ituu je kot bebahan yang di perlukaan . 

lepas tuu , "dapo" koraang akan jadi macam ni



HAAA~ dapo korang HARUS jadi macam ni yaa .
Yoyo

So, kita SAMBUNG cara na memasak ni lain kali yaa .
[ bahan tade ! korang da na memasak ! ] 
banyaak cantik mukaa kau ! cari bebahan ni duluu .

p/s CHEF| jangaan maraa ya . bukaan kedukuut ilmu tapi ta mahuu otaak korang pesepai cepaat sangaat . na masak layout ni bukan susah sangat, cuma sukaar je . 
Yoyo

oke . kitaa jumpa lagi dalam entry . .

MASAK MEMASAK , MASAKLAH KAU !
Yoyo

dari saia :

3 comments:

| iEMAN said...

entry khas buad bebudak planner !
khusus nyaa untuk budak2 planner UTMic !
HAVE FUN derr .

Anonymous said...

haha,,,,
terrer la ko memasak...
aku ikot cre ko ni nk bersepai pale otak ....

| iEMAN said...

HAHAH !
akuu baru tunjuk bahan2 daa besepai kepala hotaak kau ? hebad !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...